英語日記1216

訳したい文

YouTubeで発音の動画を見ました。

理由は自分の発音が正しいのか知りたかったからです。

動画の音声を聞きてみると全然違いました。

発音を強くする箇所が違っていることに気がつくことができました。

 

自分が書いたもの

I watched video YouTube 

Because I known 

differd

I could note 

 

英語翻訳にかけたもの

I watched pronunciation videos on YouTube.

The reason was that I wanted to know if my pronunciation was correct.

When I listened to the audio of the video, it was completely different.

I could notice that the parts of the pronunciation were different.

 

英単語

発音:pronunciation 

prən`ʌnsiéɪʃən

 

所感

理由はreasonの方が良かったなと思いました。

また、翻訳だと発音を強くする箇所が違う、発音が違うに変換されて

しまうだとわかりました。

せめて動詞や5W1Hを書くようしたいです。